Website Autorijschool Rood

Na een nieuw logo, huisstijl en brochure werd het tijd om de website eens goed onder handen te nemen. Autorijschool Rood kreeg met de vorige website maximaal 2 nieuwe leerlingen per maand. Die website was gemaakt met een standaard Joomla-template en totaal niet geoptimaliseerd voor conversie. Dat is nu wel anders.

Onze aanpak

Allereerst wilden wij meer weten over de doelgroep. Hoe denken en handelen potentiële klanten? Op welke media zijn ze actief? Wij deden een kort onderzoek. Daaruit bleek dat de meeste nieuwe leerlingen Autorijschool Rood niet via social media, maar via Google vinden.

Natuurlijk zijn jongeren enorm actief op hun smartphones en willen zij snel schakelen als dat moet. Met deze informatie en op basis van de huisstijl is het ontwerp opgezet. Fraaie fotografie en goede zoekmachineteksten maakten de website compleet.

Webdesign

We hebben het ontwerp gemaakt op basis van de huisstijl en de laatste trends. Daarbij rekening houdend met de doelgroep en de responsive variant van de website.

Web ontwikkeling

De website is na ontwerp verder ontwikkeld in het WordPress CMS-systeem. De klant is hiermee in staat zelf eenvoudig de inhoud van zijn website aan te passen.

Zoekmachine-optimalisatie

Autorijschool Rood wil graag gevonden worden in de regio Katwijk. Wij hebben de score van de oude website behouden en daarna verder geoptimaliseerd voor Google.

Adwords Campagne

Om in de nieuwe werkgebieden ook goed vindbaar te zijn, hebben we een actieve Google Adwords campagne ingezet die wij monitoren. En met succes! De nieuwe leerlingen stromen binnen.

Het resultaat

Van één, soms twee naar 25 tot 40 nieuwe leerlingen per maand. Dat is pas rendement. Door het juiste ontwerp, de juiste kanalen en vooral de juiste boodschap, is de website van Autorijschool Rood een groot succes. Een project waar we trots op (mogen) zijn.

De website van Autorijschool Rood bekijk je hier.

Kies ook voor een doordachte oplossing van Buro Brein neem contact met ons op