Reclamecampagne DIT! is Katwijk

Wie zegt dat Katwijk alleen maar oubollig en kerkelijk is, is al een tijdlang niet meer in dé familiebadplaats bij uitstek geweest. Katwijk kent een grote stroom aan regelmatig terugkerende bezoekers. Dat is natuurlijk niet voor niets! Met de campagne DIT! is Katwijk, laten we de 'andere' kant van Katwijk zien.

DIT! is Katwijk

Wie Katwijk zegt, zegt kerk, strand of visserij. Maar die tijd is allang geweest. Natuurlijk is Katwijk authentiek maar wat de meeste mensen niet weten is dat Katwijk niet heeft stilgestaan. Met de nieuwe boulevard, het prachtige strand en het grootste winkelcentrum aan de kust is Katwijk juist helemaal bij de tijd.

Lokaal team

Als lokaal team zijn de uitdaging aangegaan om Katwijk (anders) op de kaart te zetten. Samen met onze partners QuickWorks en Ace Group hebben we een kant en klaar concept gepresenteerd. Vol met beleving en prachtige inhoud die vanaf de eerste dag is omarmt door de lokale bevolking.

Concept

Het woord 'dit'. We gebruiken het in bijna iedere zin en kan veel ladingen dekken. Door de DIT! op beelden te plaatsen die een positieve emotie of iets unieks aanduiden wordt duidelijk dat Katwijk meer is. Katwijk is gastvrijheid, Katwijk is lol, Katwijk is beleven en genieten. Kortom. DIT! is Katwijk.

Logo en Huisstijl

Het logo en de huisstijl zijn opgebouwd uit kleuren die Katwijk vertegenwoordigen. Blauw ontstaat uit de zee, de rijn en de rijke natuur die in en rond Katwijk te vinden zijn. Het koningshuis is in Katwijk omarmd. Oranje past daar natuurlijk heel goed bij. Verder heeft deze kleur aantrekkingskracht en is momenteel populair door apps zoals Instagram.

Webdesign

Met de website wilde we iets unieks. Door het mixen van het weer en de activiteiten in Katwijk ontstaat er een dynamische website. Afhankelijk van het weer tonen we de bezoeker een speciale landingspagina met activiteiten die ideaal zijn voor dat type weer.

Via de website kunnen bezoekers een gepersonaliseerde ansichtkaart versturen. Een moderne manier van de ansichtkaart, met video. De website heeft een retro look en moderne technieken zoals video in de header en natuurlijk responsive.

Video marketing als basis

De commercials voordat je een video wilt kijken op YouTube. Een prachtig marketingmiddel om je doelgroep te benaderen. Onze partner QuickWorks heeft verschillende video's ontwikkeld die aan de juiste doelgroep wordt getoond net voordat ze een filmpje kijken. Door een sterk en aansprekend begin halen de video's een langere kijktijd en genereren meer clicks naar de website. Het belangrijkste onderdeel in deze campagne.

Middelen

De campagne telt veel middelen. Buro Brein heeft naast de ontwikkeling van het concept de volgende middelen ontwikkeld:

  • Logo en Huisstijl
  • Beeldstijl
  • Webdesign
  • Brochure / Magazine
  • Diverse Flyers
  • Sociale kanalen
  • Banners

Ontwikkeling website en online marketing: Ace Group

Videoproducties: QuickWorks.

Resultaat

De campagne heeft in het eerste weekend een mooi bereik gehaald van 50.000 personen binnen het doelgroep gebied. Met een groot aantal bezoekers op de website en het aantal keren dat de video's zijn bekeken.

Verder heeft de campagne op de sociale media een enorme betrokkenheid en kunnen we terecht zeggen dat de campagne een hele mooie start kent.

Meer weten?

Bezoek de website van DIT! is Katwijk of like de Facebookpagina.

Kies ook voor een doordachte oplossing van Buro Brein neem contact met ons op