Branding UTB Commercieel

UTB Oil is al jaren een begrip op de internationale oliemarkt. Het bedrijf groeide van een familiebedrijf in distributie van olie uit tot een internationale speler van formaat. De commerciële identiteit en de zakelijke huisstijl gingen in die jaren altijd goed samen. Maar nu UTB ook producten verkoopt aan particulieren, is de tijd aangebroken om deze identiteit naar een hoger niveau te tillen.

Onze aanpak

Na overleg en een inspiratiesessie gingen we aan de slag met het logo, de commerciële huisstijl en aansluitend de middelen. Na redesign van de catalogus ontwierp Buro Brein de beursstand en maakten we een start met de ontwikkeling van een nieuwe website. De website moet geschikt zijn voor internationaal gebruik.

De ontwikkeling hiervan vindt plaats bij Lodder Applicaties. Zij zijn gespecialiseerd in software voor de oliebranche in combinatie met back-end webontwikkeling. Buro Brein verzorgde het ontwerp en de front-end development.

Ontwerp Huisstijlhandboek

UTB Oil wil graag met een interne vormgever verder kunnen werken. Daarom maakten wij een huisstijlhandboek. Daarin staan richtlijnen voor het gebruik van o.a. fotografie, typografie, kleuren en ontwerp.

Ontwerp Catalogus

We hebben een template ontwikkeld en geleverd als basis voor de verdere interne ontwikkeling van een productcatalogus. In deze catalogus staan alle producten, verpakkingen en technische informatie.

Webdesign

Een stoere uitstraling waarbij de gebruiker centraal staat. Met oplossingen zoals zoeken op kenteken en een vergelijkingstool om het alternatief van UTB Oil te vinden voor je huidige olie. Natuurlijk is de stijl mannelijk en wordt de nadruk gelegd op de expertise van UTB Oil. Het ontwerp van de website is afgeleid van de nieuw ontwikkelde commerciële uitstraling.

Responsive

Omdat online zoeken naar producten en online winkelen steeds vaker online voorkomen, adviseerde Buro Brein om de website responsive op te bouwen. Ook op het kleinste formaat beeldscherm, blijven de belangrijkste elementen van de website actief. Een mobiele gebruiker heeft zo altijd de toepassing tot zijn beschikking om snel het gewenste product of de verkooplocatie te vinden.

Promotiematerialen

Voor deelname aan beurzen en voor de promotie op verkooplocaties ontwierp en leverde Buro Brein banners, flyers, goodies en vlaggen.

Ontwerp verpakking

UTB Oil lanceerde een reeks aan nieuwe productverpakkingen. Buro Brein ontwierp deze verpakkingen die worden aangeboden aan wederverkopers en garagisten. De verpakkingen sluiten naadloos aan bij de commerciële huisstijl en stralen kwaliteit en mannelijkheid uit.

De kleuren van iedere verpakking verschillen per productcategorie. De producten waar het om gaat, zijn zeer divers. Van ruitenwisservloeistof, tot motorolie en van  remolie tot koelvloeistof.

De producten zijn in verschillende maten verkrijgbaar. Voor iedere verpakking ontwierpen wij andere etiketten zodat deze perfect zijn afgestemd op de doelgroep en de huisstijl.

 

 

Kies ook voor een doordachte oplossing van Buro Brein neem contact met ons op